25 Mart 2009 Çarşamba

Suspi'nin naylon torbasız pazar alışverişi



Suspi'nin naylon torbasız yaptığı pazar alışverişinde kullandığı pazar çantasına bayıldım ben. Herşeyi sığdırmış içine. Demiş ki:

"Pazarcılar ısrarla poşet vermek istediler ama kabul etmedim :) Benim pazar çantam Güllüoğlu'ndan. Sanırım pazarda daha kolay naylon torbasız alışveriş etmek."

Dün ki Hürriyet'te şöyle bir yazı vardı.

"-Bir ara siyah poşet tartışmaları vardı. Bazı belediyeler yasaklamıştı. Tehlikeli mi gerçekten?

-Şimdi aslında bu işin düzenleyicisi Tarım ve Köyişleri Bakanlığı. Gıda kodeksi der ki; geri dönüştürülmüş maddenin içine gıda maddesi koyamazsınız. Bu anlamda zaten siyah poşetin içerisine gıda maddesi konulmaması gerekiyor. Ama belediyelerin jetonu biliyorsunuz seçimler yaklaştığı zaman düşüyor.Bir de bunun siyah yada başka bir renk olması önemli değil. Önemli olan geri dönüştürülmüş olması. Bunların içine gida maddesi koymak riskli.

- Nasıl anlaşılıyor?


Alacalı renkli, kötü kokan, elinize aldığınız zaman pütür pütür olan poşetler geri dönülmüş poşetlerdir.


- Marketlerdekiler?


Marketten aldıklarınız geri dönüştürülmüş değil. Pazarlardakiler öyle.


- O zaman pazar poşetlerine hiçbir şekilde gıda maddesi koymayalım.


Yani risk var. İlla kanser olursunuz diye bir şey söz konusu değil. Ama içerisine ağır metal, zehirli bir kimyasal madde bulaşmışsa tehlikesi var.

- Pazarcılar ne yapacak peki?


Marketler gibi orijinal poşet kullanacak"

Bu noktada benim anlayamadığım şey hangi geri dönüşümlü poşet zararsız, hangisi zararlı? Ve bizler bunları nasıl ayırt edeceğiz? Onun dışında en dikkat etmemiz gereken poşetlerin pazarlardan topladığımız poşetler olduğu aşikar. Aman dikkat!

1 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Büyükçekmece Belediyesi pazarda siyah poşetlerin kullanımını yasaklamıştı.En tehlikeliler bildiğim kadarıyla siyah olanlar.Zaten pazardan hiç poşet almadan çıkmak en iyi olanı bence.
Ben burda bile siyah poşet veren esnafa uyarıda bulunuyorum ona koyma diye..Yasaklasalar aslında esnaf kullanmaz.Çünkü kadınlar bir kere almazsa siyah poşeti pazarcı hayatta vermez. Para verip poşet almak onlarında tercih edeceği bir şey değil..En aza bile indirgense yine de kardayız ..

Yorum Gönder