21 Nisan 2009 Salı

Endonezya'dan bir uygulama

Endonezya'dan Selen anlatmış. Bence de uygulanması kolay birşey. Özellikle küçük marketlerin kutuları attığını düşünecek olursak. Demiş ki:

"Burada da ozellikle yabancilar arasinda bez torba kullanimi gittikce yayiliyor ancak ben tuketicilerin degil de, marketlerin guzel bir uygulamasindan sizi haberdar etmek istedim. Marketler icinde biskuvi, gofret, vs gelen buyuklu kucuklu butun karton kutulari, alisverisini yapan musterilerin kullanmasi icinsakliyorlar. Butun kasalarin altinda mutlaka kutu oluyor. Bazi marketlerde kasada soruyorlar "poset mi istersiniz, yoksa kutu mu?"diye, bazilarinda ise sormadan direk karton kutuya koyuyorlar.Turkiye'de de cok yaygin olan bazi uluslararasi market zincirleri tabiiki kendi "green" torbalarini satmak icin bunu uygulamiyor ama yerlimarketlerin hemen hemen hepsi kutu kullaniyor. Bu gercekten cok basit vefazla caba gerektirmeyen bir uygulama. Sonucta hem marketler normalde cope attiklari kutulari degerlendirerek poset masraflarini azaltiyorlar,hem de cevreye faydalari oluyor"

Çok teşekkürler Selen :) Aydınlandık.

2 yorum:

Fatma dedi ki...

Buna benzer bir uygulama Almanya da yillardir var.Burada kartonlar hemen kasanin altinda olmaz ama bazen icerde bazende cikisa dogru bir yerde olur.Eger hic yoksa müsteri kendisi bosalmak üzere olan bir kartonu bosaltip alir.Zaten genelde alis verise cikarken arabalara katlanabilir sepetler konulur.Bunun disinda bez torbalar vede kola takilan sepetler cok yaygindir.Hatta bu kola takilan sepetlerin modasi bile var.Önceleri örgü sepetler hanimlarin kolunda salinirken sonra plastikler boy gösterdi hatta katlanabilirleri bile vardi.Son birkac senedir yine katlanabilen genelde tek renk olan ama rengarenk desenlileride bulunan kumas sepetler kullaniliyor.Ayrica yukarida resmedilmis olan alisveris arabasida vazgecilmeyenler arasinda.Ha plastik posetlerde var tabii ki ama parayla satin almak gerektiginden cok az tercih ediliyor.

dory dedi ki...

Ben de geçenlerde Hollanda'da gördüm bu uygulamayı. Marketten çıkarken baktım herkes oradaki boş kolilerden alışverişine uygun büyüklükte birini alıp içine dolduruyor, ben de öyle yaptım. Tek sorun taşımak için iki elin de gerekmesi...

Yorum Gönder