26 Ocak 2010 Salı

Gülnur Hanım'ın Çevre Bilinci

Gülnur Hanım'dan çok güzel bir e-posta almıştım. Şimdi de bahsettiği çantaların fotoğrafını yollayınca hemen koymak istedim blogumuza.

Şöyle anlatmış Gülnur Hanım:

"Kendimi bilinçli bir doğa sever olarak görüyorum ve dikkat ediyorum çünkü ben onu ne kadar seversem o da beni o kadar kucaklıyor.

Torba olayını bırakalı çook uzun yıllar zaman oldu. Onun dışında sıvıyağları biriktiriyoruz , lavaboya dökmüyoruz

Pilleri biriktirip ElecrtroWorld mağazasındaki kutuya atıyoruz.

İşe yaramaz cam kavanozları cam kumbarasına atıyoruz.

Asla kağıt atmıyorum, işyerinde de kutu koydum biriktiriyorum. Hatta burada huzurevi var kağıt topluyor, onlara verıyorum iyice birikince.

Kagıtları son bos yerine kadar yazıp ciziyorum, a-4 kağıdın boş tarafını da yazıcı da kullanıyorum.

Plastik su şişesi kullanmıyorum. starbuckstan cok uzun zaman önce termos almıstım onu kullanıyorum.

Çöplere plastik atmıyorum, biriktiriyorum çöpün kenarına koyuyorum.Nereye atılacak henüz bulamadım kağıt toplayıcılar alıyor...

Asla yemek, ekmek nimet atmıyorum, attırmıyorum. Yiyebileceğimiz alışverişi yapıyorum yaptırıyorum.

Su konusunda cok titizim ,boşa kati suretle akmaz akıttırmam..

Elektrikler çok dikkatli kullanılır, gece tüm fışlerçekilir, hava kapalı bile olsa gündüz ışık açılmaz bizim evde.

Sadece hafta sonu arabama bınıyorum. Çamasırlar da haftada bir yıkanıyor.Duş yaparken asla duş her daim açık değil. Keselendikten sonra suyu tekrar açarım"

Daha ne yapabilirim diye sormuş Gülnur Hanım. Herkesi bu bilince getirmeye çalışalım Gülnur Hanım.

Çok teşekkürler hem yolladığınız resim için, hem de duyarlılığınız için :)

2 yorum:

emine dedi ki...

Sevgili ibeking,sizi ve gülnur hanımı tebrik ediyorum.Ben bu bilince henüz ulaşamadım.Nedenini şöyle izah edeyim.Alışveriş yaptığımızda aldığım poşetleri evde çöp poşeti olarak kullanıyorum malum herkes gibi.Yahut dışarı götürülecek bir şeyi(eşya-ayakkabı-giysi vb) koymak için.Bez poşetimle alışveriş yaptığımda marketlerden ayrıca çöp poşetleri satın almak zorunda kaldım.Eh şimdi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu dedim kendi kendime(eşimde aynı şeyi söyledi)
Ben çevreyi korumak için bez poşet kullanayım ama çöplerim için ayrıca koroplastın naylon çöp poşetlerini satın alayım.İki iş yani.
Bu ikilemden kurtulamadığım için bıraktım bez torbayı.Alışveriş naylonlarıma çöplerimi de koyup ne kendi bütçeme zarar vermedim ne de çöp naylonu endüstrisini kazandırmadım diye düşündüm.
Ama aklım hala torunlarıma bırakacağım çevre mirasında.
Bana çöple olan sorunumu çözecek bir yol bulunda bez torbama geri döneyim lütfen.Çok sevgiler saygılar.
Emine Demir 54 Manisa

Adsız dedi ki...

Değerli Emine;
Öncelikle içten tebriklerin için, şahsım adıma teşekkür ederim. Öncesinde İbekingg'e ne kadar müteşekkür olduğumu belirtmiştim.
Emine; yorumunu dikkatlice, sağlamasını yaparak okudum. Yürüttüğün ve bir çok kişinin de üzerinde durduğu mantık aynı. "Zaten çöp poşeti almam gerekir neden 2 iş yapayım" veyahut "doğayı korumak adına poşet kullanmıyoruz ama çöp poşeti alıyoruz!!!..." gibi sayısı hiç de azımsanamayacak söylemler duydum. Tabiki çöp poşeti kullanacağız ben de kullanıyorum ancak enazından seçme lüksümüz var:
Doğada çözünür çöp poşetleri...
Markasını reklam etmeyeceğim, hepimizin bildiği ünlü poşet firması doğada çözünür çöp poşetleri üretiyor tabiki teknik doneleri hakkında kesin bilgimiz olamaz ancak samimi olmak istiyorum, güvenmek istiyorum.
Poşet kullanmamız kaçınılmaz bir gerçek ancak enazından asgariye indirmek elimizde. Ortak paydamız doğayı daha fazla kirletmemek ise kaçınılmasın su götürenini seçmemiz gerekir diye düşünüyorum, fikrim bu.
Alternatif isteğini kendimce şöyle yanıtlamak isterim:
Annem zamanında çöp kutusuna poşet veya naylon torba takma konusunda pek bir tavırlıydı, kutuya gazete kağıtları koyar dolunca da apartımana ait büyük çöp kutusuna attırırdı. O çöp kutunun şeklini almış şekilde gazete kağıtları ile kaplanmış gibi dururdu : ) Neyseki ben büyüdüm ve sağlıksız işleme bir son verdim : )
Doğamızı daha fazla üzmeyelim derim ben : )
Sevgilerimle;
Gülnur

Yorum Gönder