18 Ekim 2009 Pazar

Üzücü


Artık filelerin çarşıda, pazarda, alışveriş merkezinde satılır olduğunu görebiliyoruz.
.
Filelere ulaşması artık daha kolay, fiyatları makul. 3 tanesi 10 lira yazanı var. Renklilerin tanesini 4-5 liraya satanı var.
.
Sonra büyük marketlerde satılan çantalar var. Tekrar tekrar kullanılması için. Herseferinde kasadan 20 poşetle ayrılmamak için.
.
1 milyon mağazalarında çantaya atılabilecek katlanan çantalar var. En ufak ıvır zıvır için çantamızadan çıkarıp "hayır poşet istemiyorum" diyebilmek için.
.
Afilli mağazalarda pahalıya satılan çeşit çeşit alışveriş çantası var. Hani herkesden farklı olayım diyip poşet almadan o güzel çantalarla ortada salınabilmek için.
.
Hatta artık pamuklu kullan diye reklam filmleri var.
.
Uyanıpta alışveriş sonrası bez çanta veren mağazalar var.
.
Varda yine de etraf poşet kullananlarla dolu. Bloga artık fotoğraf da gelmez oldu.
.
Bir uyanışın olmasına çok sevinsem de bilincin uygulamaya dönüşmediğini görmek üzücü.

7 yorum:

bir güzel çift dedi ki...

selamlar
sayfanızı yeni keşfettim evet geç olduğunun farkındayım geç olsa da buradayım işte...ne kadar güzel bir sayfa,tüm yazıları bir solukta okudum tüm fotoğrafları gülümseyerek izledim.sayfanızdan benim blog arkadaşlarımıda haberdar etmek isterim...
üzülmemeli sabretmelisiniz.çünkü cidden bu sayfa çok ama çok güzel...

. dedi ki...

O kadar haklısın ki ibek. O kadar. Moda değil ki gelsin geçsin. Büyüyene kadar kedi köpek bakmak sonra da sokağa salmak gibi birşey bence 2-3 fotoluk çanta kullanıp sonra abanmak poşetlere.

Sardunya

Adsız dedi ki...

fileler harika ancak ben plastik torbayı da çöp poşeti olarak kullanıyorum. file kullanırsam çöp poşeti ayrıca alacağım. O zaman file kullanmak (nostaljik olması ve insanı daha makul miktarlarda alışveriş yapmaya yönlendirmesi dışında) ne işe yarayacak?

İkizBebek dedi ki...

sevgili İbeking, ben file bulamıyorum.

ibeking dedi ki...

ikiz bebek fileyi eğer etrafta görmüyorsan sağdaki
linklerde verdiğim adresten online olarak alabilirsin.

sevgili adsız

benim tavsiyem doğada eriyen çöp poşeti satın almak, ve onun içine gıda rtığı dışında birşey atmamak. boylece coplerimiz cop dağlarına bırakıldığında eriyip doğaya zarar vermeden ve cop olarak birikmeden yokolsun. Diğerleride başka çöp olarak biriktirmek. Ne yazıkki o diğerleri belediyeler ayrıştırmıyor ama koca koca arabalarıyla çöplerden teneke kutu plastik şişe kağıt kartın vs gibi atıkları tolayan insanlar var. En azından onlar rahatça ayıkklayarlar. Hem leş gibi yemek çöpüne bulaşmış teneke kutu toplayacaklarına ayrı bir poşetten ayıklama yaparlar. Ben böyle düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Fileleri www.renklifile.com adresinden görebilirsiniz. Bana ulaşarak file temin edebilirsiniz.
Övgü inal/Renkli File
05322547184

ömer murat hıdımoglu dedi ki...

Halen satıyormusunuz.selamlar

Yorum Gönder